środa, 28 listopada 2012

dreszcze i co jeszcze??

Wstrętnie się czuję..walczę z chorobą już drugi dzień bezskutecznie  Na razie ona wygrywa ale ja się odegram.Mycie okien w taką pogodę oddzywa się w postaci gorączki,bólu głowy,kataru,zawalonych zatok i co najgorsze kaszlu który przeszywa mnie na wskroś za każdym razem..pleców już nie czuje...no ale nie będę Was zamartwiać moim samopoczuciem...Dostałam przepis...baaardzo pyszny przepis od bbaaardzo bliskiej mi osoby-mojej przyszłej teściowej.Przeczy ona wszystkim kawałom i opinią jakie słyszałam o teściowych.To bardzo kochana,życzliwa i uśmiechnięta kobieta pełna życzliwości i dobroci.Cieszę się,że mi się "trafiła":) Wczoraj wieczorem testowałam przepis..jest przepyszny...co prawda musiałam zjeździć całą wieś za ciastem francuskim którego nigdzie nie dostałam...dopiero w sąsiadującej wsi był stos w sklepie więc zaopatrzyłam się w kilka sztuk... 
SKŁADNIKI:
-CIASTO FRANCUSKIE
-2 POJEDYNCZE FILETY Z KURCZAKA
-KOSTKA SERA ŻÓŁTEGO
-1 CEBULA
-1 JAJKO
-OREGANO
-SÓL I PIEPRZ


PRZYGOTOWANIE:

Filet kroimy na dwie równe części i delikatnie rozklepujemy.Dobrze każdą z nich przyprawiamy solą,pieprzem i oregano.Pieczarki oraz cebulę umyć,pokroić w drobną kosteczkę  i podsmażyć na maśle.Ciasto francuskie przyciąć do odpowiednich rozmiarów, a następnie naciąć w następujący sposób z każdej strony ,wzdłuż dłuższego boku zrobić nacięcia około 8 cm w odstępach 1,5-2 cm . Po środku ciasto ma zostać nie nacięcie na długość ok.4-5 cm.Na cieście układamy mięso,pieczarki,ser.Po nałożeniu farszu należy zapleść ciasto.Paseczki przekładać na zmianę prawy,lewy,prawy lewy-prawie jak sznurówki w butach:) Pomiędzy paseczkami powinny zostać maleńkie przerwy aby kurczak mógł odparować podczas pieczenia.
Gotowe zawiniątka włożyć na 15 min do lodówki a po wyjęciu posmarować z wierzchy roztrzepanym jajkiem.Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 st.C  i piec ok.30-40 min.w zależności od piekarnika.Ciasto powinno zrobić się złociste i chrupiące.:)

A więc moi kochani zachęcam do eksperymentowania kulinarnego!!
SMACZNEGO!!:)

1 komentarz:

  1. Mniam. Trzeba wypróbować koniecznie. Uwielbiam ciasto francuskie:)

    OdpowiedzUsuń